تولید اولین لیوان کاغذی عمده که باعث شیرینی آب دریا شد

تلاش برای توسعه مواد در بسیاری از نقاط ادامه یافت. طبق وبلاگی که توسط وزارت تجارت، صنعت و انرژی در نوامبر سال گذشته منتشر شد، در سال 2019، یک شرکت کوچک و متوسط ​​در کره یک لیوان کاغذی سازگار با محیط زیست را راه اندازی کرد که با استفاده از آب، مواد مضر برای محیط زیست تولید نمی کند.

مایع پوششی محلول در این وبلاگ توضیح داده شده است: “لیوان کاغذی عمده پوشیده شده با پوشش های دوستدار محیط زیست، حتی در صورت دفن زباله، زیست تخریب پذیر هستند و در هنگام سوزاندن مواد مضر برای محیط زیست تولید نمی کنند، بنابراین می توان از آلودگی محیط زیست جلوگیری کرد.”

وزارت صنعت همچنین نمونه هایی از لیوان های کاغذی دوستدار محیط زیست را که از مواد استخراج شده از طبیعت تهیه شده است را در وبلاگ خود معرفی کرد.

لیوان

به جای کاغذ، فنجان ها با استفاده از بقایای استخراج نیشکر، جلبک دریایی یا آگار آگار ساخته می شوند و همچنین محصولاتی وجود دارد که به جای پلی اتیلن با کیتوزان از پوسته خرچنگ پوشانده شده اند.

به عنوان یک ماده، “کاغذ” در مقایسه با پلاستیک نسبتاً سازگار با محیط زیست است. با این حال، همچنین لازم است به دقت بررسی شود که کاغذ چگونه استفاده می شود.

چه مقدار از آن استفاده می شود و بعد از دور ریختن چقدر می توان آن را بازیافت کرد. این پارادوکس لیوان های کاغذی (یکبار مصرف) است که نسبتاً سازگار با محیط زیست هستند، اما از طرف دیگر، غیر محیطی نیز هستند

همچنین سیاستی برای کاهش استفاده از لیوان های کاغذی وجود دارد. 24 بهمن ماه، وزارت محیط زیست اعلام کرد: «قانون ترویج صرفه جویی و بازیافت منابع» و اساسنامه های فرعی حاوی مفاد مقررات گسترش استفاده از پلاستیک به مدت 41 روز از 25 بهمن لغایت 8 اسفند ابلاغ می شود.

گفت این اصلاحیه حاوی مطالبی مانند سیستم سپرده گذاری لیوان های یکبار مصرف برای حمایت قانونی از «اقدامات حذف پلاستیک از زباله های خانگی» است که در جلسه بازرسی و هماهنگی امور دولت در 24 دسامبر سال گذشته اعلام شد.