موقعیت متشنج ایران تحت تحریم های بین المللی

سرقت مالکیت معنوی

موقعیت متشنج ایران تحت تحریم های بین المللی نیز انگیزه دیگری سایت پلیس فتا از حمله سایبری است: سرقت هماهنگ مالکیت معنوی از سایر کشورها. تلاش‌های ایران در این زمینه به طور فزاینده‌ای پیچیده‌تر شده است زیرا تهران در دهه گذشته قابلیت‌های سایبری خود را افزایش داده است.

برجسته‌ترین کمپین سرقت IP که توسط بازیگران ایرانی سرویس آرکوپال ایرانی در سال‌های اخیر انجام شد، توسط وکلای آمریکایی در پرونده‌ای که یکی از وکیل‌ها از آن به عنوان «یکی از بزرگترین کمپین‌های هکری تحت حمایت دولتی که تاکنون توسط وزارت دادگستری تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است» کشف و پیگیری شد.

این پرونده مربوط به مؤسسه مبنا، یک سازمان ایرانی است که با قرارداد فرعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اجرای یک

 کمپین گسترده فیشینگ نیزه ای که حساب های ایمیل 144 دانشگاه مستقر در ایالات متحده، 176 دانشگاه غیر آمریکایی و بیش از 100000 استاد را هدف قرار داده است، مربوط می شود.

در سراسر جهان مجموع ارزش IP به سرقت رفته لیف بافتنی جدید از دانشگاه های مستقر در ایالات متحده به بیش از 3.4 میلیارد دلار بالغ می شود – 31.5 ترابایت داده های علمی خیره کننده. 9 متهم این پرونده همگی توسط وزارت دادگستری کیفرخواست صادر کردند.

ایران به دور از تنها کشوری است که سابقه سرقت با 100میلیون چیکار کنم IP از جمله چین، و حتی ایالات متحده، از مدت‌ها پیش  دارد، اما هنوز جای سوال دارد که چرا این شکل از سرقت برای ایران امروز مهم است.

پاسخ عمدتاً به محدودیت‌های بین‌المللی برمی‌گردد. از آنجایی که ایران تحت تحریم‌ها و محدودیت‌های ناشی از آن در مبادلات علمی و علمی رنج می‌برد، توانایی ایران برای پیگیری پیشرفت‌های علمی و فناوری به‌تنهایی به‌طور قابل‌توجهی محدود شده است.

سرقت تحقیقات از دانشگاه ها و سایر سازمان ها به طور موثر به ایران اجازه می دهد تا تحریم ها را دور بزند و اقتصاد در حال مبارزه خود را از طریق هجوم دانش دزدیده شده تقویت کند.

  • منابع:
    1. Iran’s cyber future
  • تبلیغات: 
    1. دختر جوانی که توانست با استفاده از اطلاعات خود ثروتمند شود
    2. این ترفندها رو برای رسیدن به ثروت آفرینی بکار بگیرید
    3. مصرف پنیر در سن بلوغ ممنوع شد!!
    4. ریزش 60 درصدی قیمت کاشی در بازار تهران