مردی که با خوردن یک فنجان قهوه سکته مغزی کرد!

دوستداران قهوه در سراسر جهان که به سراغ نوشیدنی صبحگاهی مورد علاقه خود می روند، احتمالاً به فواید یا خطرات آن برای سلامتی فکر نمی کنند. و با این حال، این نوشیدنی موضوع تاریخ طولانی بحث بوده است. در سال 1991 قهوه توسط سازمان بهداشت جهانی در فهرست سرطان‌زاهای احتمالی قرار گرفت.

در سال 2016 این نوشیدنی تبرئه شد، زیرا تحقیقات نشان داد که این نوشیدنی با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط نیست. در مقابل، خطر ابتلا به سرطان های خاص در میان افرادی که به طور منظم قهوه می نوشند، پس از در نظر گرفتن سابقه مصرف سیگار، کاهش می یابد.

تحقیقات انباشته شده اضافی نشان می دهد که وقتی قهوه در حد اعتدال مصرف شود، می تواند یک نوشیدنی سالم در نظر گرفته شود. پس چرا در سال 2018 یکی از ایالت های ایالات متحده قانونی را تصویب کرد که قهوه باید دارای برچسب هشدار سرطان باشد؟

برای کشف پیچیدگی های قهوه به ادامه مطلب مراجعه کنید.

قهوه مخلوط پیچیده ای از بیش از هزار ماده شیمیایی است. [1] فنجان قهوه ای که از کافی شاپ سفارش می دهید احتمالاً با قهوه ای که در خانه دم می کنید متفاوت است. آنچه یک فنجان را تعریف می کند، نوع دانه قهوه، نحوه برشته شدن، میزان آسیاب و نحوه دم کردن آن است. پاسخ انسان به قهوه یا کافئین نیز می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد.

دوزهای کم تا متوسط ​​کافئین (50 تا 300 میلی گرم) ممکن است باعث افزایش هوشیاری، انرژی و توانایی تمرکز شود، در حالی که دوزهای بالاتر ممکن است اثرات منفی مانند اضطراب، بی قراری، بی خوابی و افزایش ضربان قلب داشته باشد.

با این حال، تحقیقات انباشته در مورد قهوه گانودرما در جهت فواید سلامتی است. آیا این مزیت از کافئین یا ترکیبات گیاهی موجود در دانه قهوه ناشی می شود؟ آیا مقدار مشخصی قهوه در روز برای ایجاد فواید سلامتی مورد نیاز است؟

نتیجه گیری: شواهد زیادی نشان می دهد که مصرف قهوه کافئین دار خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان را افزایش نمی دهد. در واقع، مصرف 3 تا 5 فنجان قهوه استاندارد در روز به طور مداوم با کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن مرتبط است.

با این حال، برخی از افراد ممکن است مقادیر بالاتر کافئین را به دلیل علائم عصبانیت، اضطراب و بی خوابی تحمل نکنند. به طور خاص، کسانی که در کنترل فشار خون خود مشکل دارند، ممکن است بخواهند مصرف قهوه خود را تعدیل کنند.

همچنین به زنان باردار توصیه می‌شود که روزانه کمتر از 200 میلی‌گرم کافئین، یعنی مقدار آن در 2 فنجان قهوه، مصرف کنند، زیرا کافئین از طریق جفت به جنین می‌رود و با کاهش بارداری و وزن کم هنگام تولد همراه است. [3، 27] به دلیل عوارض جانبی بالقوه منفی که برخی افراد هنگام نوشیدن قهوه کافئین دار تجربه می کنند، لازم نیست اگر قبلاً قهوه کافئین دار می نوشند شروع به نوشیدن آن کنید یا مقداری را که در حال حاضر می نوشید افزایش دهید، زیرا استراتژی های رژیم غذایی دیگری برای این کار وجود دارد.

سلامتی خود را بهبود بخشید اگر فردی به کافئین حساس باشد، قهوه بدون کافئین گزینه خوبی است و طبق تحقیقاتی که در بالا خلاصه شد، فواید سلامتی مشابه قهوه کافئین دار را ارائه می دهد.

همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که چگونه از دم کردن خود لذت می برید. کالری اضافی، شکر و چربی اشباع شده در یک نوشیدنی قهوه خانه ای مملو از خامه فرم گرفته و شربت طعم دار ممکن است هرگونه فواید سلامتی موجود در قهوه سیاه اولیه را جبران می کند.

  • منابع:
    1. The Nutrition Source coffe
  • تبلیغات: 
    1. خرید و فروش قهوه اصل با طعم فوق العاده

    2. مرکز عمده ای خرید قهوه با بهترین قیمت و کیفی

    3. مراکز ویژه خرید قهوه با قیمت مناسب و کیفیت بالا

    4. خرید و فروش قهوه درجه یک و خوش طعم در تهران