روش های نظارتی استراتژی پلیس فتا

در چنین محیطی است که شعارهایی لیف بافتنی جدید مانند «هر شهروند یک افسر پلیس» برای برانگیختن فرهنگ جاسوسی همتایان طراحی می‌شود که به راحتی نمی‌توان از طریق شیوه‌های امنیتی دیجیتال مرسوم با آن مقابله کرد.

از این نظر، این استراتژی برای از بین بردن هر گونه توهم طراحی شده است که کاربران در ایران می توانند از سطحی از مصونیت در زندگی آنلاین برخوردار شوند که برای آنها به صورت آفلاین وجود ندارد.

به طور مشابه، روش‌های نظارت همتا به احتمال با 100میلیون چیکار کنم زیاد منجر به جرم‌انگاری بیشتر استفاده از اینترنت در میان افرادی که در شهرها و روستاهای کوچک‌تر زندگی می‌کنند، می‌شود.

دقیقاً به همان روشی که داشتن یک زندگی آفلاین خصوصی در یک دهکده بسیار دشوارتر از یک شهر بزرگ است، کاربران شهرهای کوچکی که محتوای «مشکل‌آمیز» را در کانال تلگرام جامعه خود ارسال می‌کنند.

ممکن است خود را در برابر نظارت همتایان آسیب‌پذیرتر ببینند. سپس کسانی که در شهرها و شهرهای بزرگتر زندگی می کنند.

چشم انداز نظارت بیشتر بر جوامعی که قبلاً به حاشیه رانده شده اند، باید دلیلی جدی برای نگرانی هر کسی که به حقوق بشر در ایران علاقه مند است، باشد.

این نمونه ها همچنین جوامعی هستند که برای آنها موانعی در رابطه با حساسیت های سیاسی و فقدان ساختارهای پیچیده حمایتی اجتماعی و قانونی در صورت بازداشت افراد توسط FATA وجود دارد.

معرفی FATAwatch
با توجه به تهدید جدی که FATA برای آزادی های آنلاین شهروندان ایجاد می کند، ما معتقدیم که نیاز واقعی برای بررسی بیشتر اقدامات آنها وجود دارد.

این واقعیت که ما تقریباً هیچ جزئیاتی در مورد روند شناسایی و دستگیری 75000 نفر، نحوه برخورد با آنها و حقوق قانونی آنها در بازداشت نشنیدیم نشان می دهد که نیاز فوری به شفافیت بیشتر و اصلاحات اساسی در عملیات وجود دارد.

فتا. متأسفانه همه شواهد حاکی از تداوم رویکرد سختگیرانه و رژیم محرمانه آژانس در بسیج نیروی جدید خود از شهروندان داوطلب است.

قانونگذاران ایران نمی‌توانند ادعا کنند که نگران حقوق سرویس آرکوپال ایرانی دیجیتال، دسترسی به اطلاعات و عدالت پلیسی هستند، اگر فوراً نگرانی‌های خود را در مورد رفتار مداوم فتا ابراز نکنند.

متأسفانه، این موضوع حتی از سوی نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ایران که خود را اصلاح می‌کنند، مورد توجه قرار نگرفته است.

با توجه به این عدم بررسی مداوم، ما سایت پلیس فتا در Small Media تصمیم گرفته‌ایم گزارش سه ماهه جدیدی را با بررسی داده‌هایی که در مورد FATA در دسترس عموم قرار دارد و با هدف روشن کردن عملیات مخفیانه آژانس منتشر کنیم.

FATAwatch چهار بار در سال منتشر می‌شود و داده‌های خام و تحلیلی درباره دستگیری‌های صورت گرفته توسط فتا، کمپین‌های عمومی آژانس و تأثیر مستمر آنها بر حقوق دیجیتال در ایران ارائه می‌کند.

  • منابع:
    1. Iran’s Cyber Police — ‘Society-Based Policing’ and the Rise of Peer Surveillance
  • تبلیغات: 
    1. کیفیت محصولات از زمان شروع در خط تولید تا عرضه
    2. تراشیدن پشم بز با استفاده از ریش تراش
    3. امگا 3 موجود در ماهی میتواند فشار خون را کاهش دهد
    4. بهترین منابع درآمد عالی را بشناسید