استفاده از ژل رویال خوراکی در آرایشگاه باعث سیاه شدن پوست عروس شد

ژل رویال تا حدودی مسئول این واقعیت است که ملکه زنبور عسل که به طور انحصاری از آن تغذیه می کند، بسیار بزرگتر از زنبورهای دیگر است و پنج یا شش سال عمر می کند، در حالی که عمر فعال کارگران فقط 45 روز است.

با شروع از این فرض، برخی از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان از فرصت استفاده می‌کنند تا درباره اثرات معجزه‌آسای ادعایی محصولات خود به رخ بکشند، اما این واقعاً یک برون‌یابی مشکوک است.

در واقع، سایر حشرات حتی بدون ژل رویال خوراکی خیلی سریع رشد می‌کنند و طول عمر آن‌ها مبتنی نیست. بر روی مکانیسم های مشابهی نسبت به مکانیزم انسانی.

ژل رویال یک طبیعت واقعی است: یعنی یک کل بسیار بیشتر از مجموع اجزای آن.

شفابخش، محرک، ضد باکتری، ضد التهاب، ضد قارچ، دارای فضیلت های زیادی است (به طور تجربی کشف شده است).

به دلیل غنی بودن از ویتامین های گروه B و تریپتوفان اسید آمینه ای که به سنتز برخی از انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین کمک می کند  ژل رویال از ما حمایت می کند. در موارد افسردگی خفیف یا متوسط.

ژل

گفته می شود که حاکمان چین باستان قدرت تضمین طول عمر و قوت جنسی را به آن نسبت می دادند، اما تنها کمی بیش از نیم قرن پیش در میان چینی ها رایج شده است.

امروزه ما آن را در آماده سازی های مختلف برای درمان دردهای آرتریت، فشار خون بالا، دیابت، هپاتیت مزمن، اختلالات قاعدگی، ناباروری و خستگی می یابیم.

در طب سنتی چینی، ژل رویال را مقوی کمبود یین می دانند.

یک سنت عامیانه مشابه در اروپای شرقی و روسیه یافت می شود، جایی که ژل رویال به عنوان یک آداپتوژن در نظر گرفته می شود.

آداپتوژن ماده ای است که به طور کلی و غیر اختصاصی مقاومت بدن را در برابر تنش های مختلف موثر بر آن افزایش می دهد.

گفته می شود که یک آداپتوژن در حالی که کمترین عوارض جانبی را ایجاد می کند، یک عمل عادی سازی غیر اختصاصی را روی بسیاری از اندام ها یا عملکردهای فیزیولوژیکی اعمال می کند.